Zalecenia pozabiegowe po usunięciu złogów nazębnych

1. Nie należy pić i jeść przez 2 godziny po zabiegu.
  2. Przez 24 godziny należy stosować „białą dietę”, czyli unikać barwiących pokarmów(buraki, jagody), napojów (kawa, czarna herbata, coca-cola)oraz kwaśnych produktów spożywczych).
  3. Po skalingu dziąsła mogą być podrażnione, mogą wystąpić dolegliwości bólowe przy jedzeniu i piciu. Wtedy należy zastosować płukankę leczniczą np. Eludril
  4. Ze względu na występującą nadwrażliwość pozabiegową zębów należy stosować pasty i płukanki znoszące nadwrażliwość zębiny( Sensodyne, Blanx, Biorepair) lub dodatkowo poddać się zabiegowi lakierowania zębów.
  5. Skaling profilaktycznie wykonujemy co pół roku, a w przypadku chorób przyzębia częściej w zależności od potrzeby co 2-3 miesiące.
  6. Bardzo ważna jest higiena jamy ustnej .Higienistka dobiera indywidualnie dla pacjenta metodę higienizacji w domu.
  7. Po skalingu, do mycia zębów należy użyć nowej, zaleconej przez higienistkę szczoteczki do zębów.
  8. Dokładnie, 3x dziennie należy myć zęby i dziąsła odpowiednią szczoteczką. Szczoteczka wyczyści 60% powierzchni Twoich zębów.
  9. 1x dziennie oczyszczać przestrzenie międzyzębowe przy użyciu nici dentystycznej z fluorem i szczoteczek międzyzębowych, co pozwoli usunąć resztki pokarmowe z pozostałych 40% powierzchni zębów;

Korzyści wynikające z regularnego wykonywania zabiegów higienizacji:

• zdrowe i moce zęby
  • brak stanów zapalnych dziąseł
  • brak krwawienia i nieświeżego oddechu w ustach
  • zapobieganie paradontozie
  • zapobieganie chorobom ogólnoustrojowym jak: zmian miażdżycowych, chorób serca, zawałów, zapalenia płuc