Implanty zębów w Piotrkowie Trybunalskim

Promocja: Do końca grudnia 2023 w ramach konsultacji implantologicznej tomografia komputerowa gratis.

Jeśli brakuje Ci jednego, lub kilku zębów, to należy je uzupełnić i to nie tylko z powodów estetycznych. Jeśli się tego nie zrobi, to sąsiednie zęby już po kilku miesiącach przechylą się do luki po usuniętym zębie, ząb z przeciwległego łuku zębowego będzie się wydłużał, aby spotkać inne, z którymi mógłyby kontaktować a kość w miejscu gdzie usunięto ząb będzie zanikała. Skutki długoczasowe takiej sytuacji są katastrofalne dla całego narządu żucia. Zęby które przechyliły się do luki są poddawane niefizjologicznym siłom poza osią zęba. Siły te potęgują przechylanie zęba i powodują ich wyważanie oraz utratę kości w okolicy brzegu dziąsłowego. Powstaje kieszeń dziąsłowa i kostna, gdzie gromadzą się bakterie i kamień nazębny, powodując jeszcze szybszy zanik kości oraz nieprzyjemny zapach z ust. Ząb, który wydłuża się do luki z przeciwległego łuku zębowego, staje się miejscem ciągłego urazu, co skutkuje patologicznym starciem szkliwa, uszkodzeniu aparatu zawieszeniowego zębów, chorobami przyzębia, a nawet problemami za stawami skroniowo- żuchwowymi. Zanik kości w okolicy usuniętego zęba następuje bardzo szybko, powodując zwężenie wału kostnego w którym osadzone są zęby. Skutkiem tego niejednokrotnie po pewnym czasie nie można wprowadzić implantu zęba, z powodu zbyt małej ilości kości, co zmusza stomatologa do skomplikowanego i czasochłonnego leczenia.

Nawet pojedyncze braki zębowe powinny być uzupełniane.
Budowa implantu. Implanty w Piotrkowie.Jedynie szybka interwencja protetyczna, lub ortodontyczna może zapobiec wspomnianym wyżej zjawiskom.

Implanty zębowe
 służą do uzupełniania braków zębowych oraz do poprawy stabilizacji protez zębowych od ponad 35 lat. Implanty są imitacją prawdziwego korzenia zęba, gdyż są wykonane z tytanu, który zrasta się z kością. Jest on doskonale tolerowany przez organizm i na tyle wytrzymaly, aby sprostać obciążeniom, jakim podlegają korzenie naturalnych zebów. Zęby odbudowane na implantach estetyką nie różnią się od zębów naturalnych.

Zapraszamy na konsultację implantologiczną do naszego gabinetu stomatologicznego w Piotrkowie Trybunalskim, w trakcie której będą mogli Państwo porozmawiać na temat możliwości leczenia, kosztów itp. Na konsultację prosimy zabrać ze sobą zdjęcie pantomograficzne.

Poniżej przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące implantów.

Czym różni się technika implantacji od tradycyjnych technik protetycznych?

Tradycyjne techniki uzupełniania zębów takie jak mosty protetyczne cementuje się na zębach zdrowych, które muszą zostać oszlifowane, a niejednokrotnie pozbawione uprzednio żywej miazgi i przeleczone

kanałowo. Implanty pozwalają uniknąć tych wszystkich komplikacji. Za pomocą implantu można uzupełnić
brak zęba nie naruszając przy tym innych zębów. Po usunięciu zęba, otaczająca go kość ulega szybkiemu
zanikowi. Tylko implantacja zapobiega wczesnemu zanikowi kości.w miejscu utraconych zębów. Poza tym
sztuczny ząb wykonany na implancie lepiej wygląda, gdyż nie jest połączony z sąsiednimi zębami.

Czy zabieg wszczepienia implantu zębowego boli?

Zabieg wszczepienia implantu jest wykonywany w znieczuleniu, a więc bezbolesny, a dolegliwości pozabiegowe minimalne.

Czy zabieg jest bezpieczny i jakie jest ryzyko odrzucenia implantu?

Część wewnątrzkostna implantu posiada powierzchnię o zwiększonej mikroporowatości, a tym samym powierzchnię osteointegracji, czyli połączenia z kością. Tytan jest materiałem całkowicie biozgodnym, w pełni akceptowanym przez ludzki organizm.
Współcześnie technika implantacji jest tak dopracowana, że po dokładnym zdiagnozowaniu oraz prawidłowo i szybko wykonanym zabiegu możemy liczyć na 100% powodzenie. Sporadycznie może dojść do wczesnego odrzutu. Najczęściej jest to widoczne już w ciągu dwóch tygodni od wykonania zabiegu. Nie stanowi to żadnego zagrożenia dla pacjenta. Po pewnym czasie, po wygojeniu stanu zapalnego, można przeprowadzić ponowną implantację.

Jakie są przeciwwskazania do zakładania implantów?

Implanty znacznie gorzej wygajają się u osób palących nałogowo papierosy. Palacz, myśląc o implantach, powinien zerwać z nałogiem i po ok. 6 miesiącach zgłosić się do dentysty na konsultację w sprawie leczenia implantologicznego.

Stany chorobowe, w których postępowanie implantologiczne musi być odpowiednio prowadzone to m.in.

• cukrzyca,
  • choroby układu krążenia i stawów,
  • osteoporoza.

Wymagają one indywidualnej decyzji lekarza specjalisty na podstawie odpowiednich badań pacjenta oraz właściwej opieki przed i po zabiegu implantologicznym.

Jak długo trwa leczenie implantologiczne ?

Zazwyczaj w szczęce górnej, po założeniu implantu, należy odczekać ok. 4-6 miesięcy, a dopiero po tym czasie wykonać uzupełnienie protetyczne. W szczęce dolnej, czyli żuchwie, proces ten skrócony jest do 1-3 miesięcy. Dla komfortu pacjenta można czas funkcjonowania bez uzębienia skrócić nawet do zera, czyli tego samego dnia założyć implanty i na nich wykonać uzupełnienie protetyczne (odbudowa natychmiastowa). Możliwe jest to tylko dzięki zaistnieniu odpowiednich warunków anatomicznych i tkankowych (jakość kości), przy zastosowaniu implantów o odpowiedniej budowie i powierzchni. Konieczna jest wówczas wnikliwa analiza danego przypadku przez doświadczonego stomatologa specjalizującego się w implantologii oraz jego ścisła współpraca z pacjentem. Zdarza się, że proces rekonstrukcji uzębienia na wszczepach nie jest szybki (może trwać nawet do dziewięciu miesięcy).Jednak ze względu na  wysoki odsetek powodzeń tego rodzaju leczenia, sięgający ok. 95%  oraz znakomity wzrost komfortu funkcjonowania na co dzień pacjenta, warto uzbroić się w cierpliwość.

Na jak długo wystarczają implanty?

Pierwsze 4 implanty tytanowe założył w 1965 roku twórca współczesnej implantologii – szwedzki uczony prof. Per-Ingvar Branemark. Implanty te trzymają się do dzisiaj, spełniając znakomicie swoją funkcję. Można zatem stwierdzić, iż w przypadku prawidłowego wykonania wszystkich etapów leczenia implantologicznego - funkcjonują one dożywotnio. Ważna jest jednak staranna higiena jamy ustnej i okresowe kontrole (najrzadziej 1 raz w roku).

Implant osadzony w kości. Implanty zębów w Piotrkowie.Wskaźnik powodzenia zabiegów jest jak na medycynę bardzo wysoki. Pozytywna integracja z tkanką kostną po 3 latach utrzymuje się w 98%, a po 10 latach wskaźnik powodzenia wynosi około 95%., zaś prawdopodobieństwo utrzymania implantu przez okres 15 lat waha się w granicach 94 %, przy założeniu, że Pacjent przestrzega odpowiedniej higieny jamy ustnej. Choroby dziąseł które towarzyszą złej higienie mogą także doprowadzić do utraty wszczepu.

Tylko implantacja zapobiega wczesnemu zanikowi kości w miejscu utraconych zębów.

Zalecenia po wszczepieniu implantu. Wizyty kontrolne.

1. Bezpośrednio po zabiegu:
  • W okresie dwóch godzin po zbiegu nie palić tytoniu i nie jeść
  • Pokarmy i letnie napoje można spożywać wyłącznie po ustąpieniu działania znieczulenia miejscowego.
  • Ograniczyć do minimum wszelki wysiłek fizyczny.
  • Nie dotykać implantu i jego otoczenia, nie „badać językiem”.
  • Nie przeżuwać i nie nagryzać w obszarze implantu.
  • Spożywać tylko płynne i miękkie pożywienie.
  • Po jedzeniu przepłukać jamę ustną preparatami bakteriostatecznymi.
  • Utrzymywać pełną higienę jamy ustnej wykorzystując miękkie szczoteczki
2. Postępowanie w przypadku wczesnych powikłań
  • Jeżeli krwawienie utrzymuje się dłużej niż pół godziny po zabiegu, należy natychmiast zgłosić się do lekarza
  • Obrzęki występujące w okolicy miejsca operacji, policzka, podbródka są normą i ustąpią po kilku dniach. Można je zmniejszyć stosując zimne okłady bezpośrednio po zabiegu.
  • Lekkie drętwienie tkanek miękkich ustąpi samoistnie.
  • Ograniczyć stosowanie irygatorów do czasu zagojenia rany.
  • W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zwracać się do lekarza stomatologa.

3. Po zdjęciu szwów

• Ranę przepłukać i ostrożnie czyścić miękką szczotką do zębów.
  • W przypadku wystąpienia krwawień z dziąseł lub innych objawów, takich jak bóle, obrzęki, należy natychmiast zgłosić się do lekarza stomatologa.
  • Kategorycznie przestrzegać badań kontrolnych zgodnie z harmonogramem ustalonym przez lekarza.

Zalecenia dla pacjenta po zabiegu implantacji z harmonogramem wizyt kontrolnych .

Zgoda na leczenie

Prawo wymaga od nas, aby pacjent przed rozpoczęciem leczenia podpisał zgodę na leczenie chirurgiczno- implantologiczne. Nasz stomatolog w Piotrkowie Trybunalskim wręczy Państwu taką zgodę przed zabiegiem, jednak z jej treścią można zapoznać się wcześniej. Tutaj znajdą Państwo nasz wzór zgody na leczenie chirurgiczno-implantologiczne .  Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem przed zabiegiem.